Czosnek dobry na odchudzanie i nie tylko!

0
73

Czosnek – nie od dziś wiadomo, że idealnie sprawdza się w walce z… wampirami. Oczywiście w filmach, bo nie wiadomo, czy faktycznie, gdyby wampiry istniały, to by się czosnkiem brzydziły. Dzieci się brzydzą, to pewne, i nie powinno dziwić. Ma on bowiem niezbyt przyjemny smak i zapach. A jednak to właśnie czosnek nasze babcie dawały nam, gdy byliśmy przeziębieni. Bo sok z czosnku i cebuli świetnie, nadal zwalcza przeróżne infekcje. To przecież bardzo naturalny… antybiotyk. Jak pamiętamy, czosnek to znana do zarania dziejów, lecznicza roślina, kora nie dość, że hamuje rozwój różnych bakterii, to jeszcze obniża ciśnienie krwi. A co z innymi właściwościami? Czosnek a odchudzanie – czy tutaj także się sprawdzi i pomoże zrzucić trochę tłuszczyku?

Jako składnik diety, ma on dużą wartość. Przede wszystkim przyczynia się do znacznej poprawy ogólnego stanu zdrowia. Czosnek zawiera w sobie bowiem mnóstwo soli mineralnych: wapń, żelazo, fosfor, magnez, sód, a także potas. Same główki czosnku zawierają z kolei witaminę C i witaminy z grupy B oraz prowitaminę A, i dodatkowo są źródłem białka, błonnika, enzymów, fitosteroli roślinnych oraz substancji o działaniu antybakteryjnym. Brzmi wspaniale, prawda? Stąd inna jego nazwa – naturalny antybiotyk. I co ciekawe, czosnek ma jeszcze zdolności pozwalające na odmłodzenie skóry i całego organizmu (oczyści go bowiem z nadmiaru tłuszczu oraz wielu toksyn, a także poprawi znacząco metabolizm). Pomoże również ludziom zmagającym się z
nadciśnieniem oraz osobom mającym wysoki poziom cholesterolu.

A co z ludźmi cierpiącym na otyłość? Czy uwierzą w magiczne hasło: czosnek a odchudzanie? Czy oni jedząc codziennie czosnek lub pijąc sok z czosnku także z powodzeniem poradzą sobie ze swoją przypadłością? Tak, bo czosnek poprawia przemianę materii oraz co za tym idzie, powoduje upragniony spadek masy ciała, ale nie sam w sobie. Sam nie spali szybko niepotrzebnych kilogramów. Jedzmy więc czosnek głównie jako dodatek do odpowiednio dobranej diety, ale poza jedzeniem, także sporo poświęćmy czasu na aktywność fizyczną. Czosnek wspomoże też między innymi w łagodzeniu dolegliwości układu pokarmowego, ochroni dodatkowo przed przed poważną chorobą wieńcową oraz miażdżycą czy w leczeniu zewnętrznych i wewnętrznych zakażeń grzybiczych! Jednak trzeba uważać, bo spożywany w nadmiarze może powodować różne dolegliwości, jak choćby te ze strony trzustki. A jak poradzić sobie z jego silną, drażniącą wonią – największą, przeszkadzającą w spożyciu go, wadą? Dobrym, sprawdzonym sposobem będzie tutaj np. żucie natki pietruszki.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here